Ιουνίου 01, 2017 - 1:35

Η μεγάλη χίμαιρα: Μία παράσταση που κόβει την ανάσα

Στο κατάμεστο θέατρο «Πορεία» συνεχίζει την επιτυχημένη δική της πορεία η «μεγάλη χίμαιρα» του Μ. Καραγάτση, κάτω από την σκηνοθετική ματιά του εγγονού του εν λόγω συγγραφέα, Δ. Τάρλοου. Παράσταση που πραγματικά κόβει την ανάσα, πετυχαίνει να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή στη σχεδόν τρίωρη (μαζί με το διάλειμμα) διάρκεια της.

327

Η ζωή των ελληνικών ναυτικών οικογενειών, καθώς και η μόνιμη αναμονή των θαλασσοδαρμένων από τα αγαπημένα τους πρόσωπα στη στεριά, αποτελούν την θεματική ραχοκοκαλιά της ιστορίας της «μεγάλης χίμαιρας». Όνειρα ανακατεμένα με τη θαλασσινή θλίψη της προσμονής μίας ευτυχίας που μοιάζει περισσότερο με ουτοπία παρά με πιθανότητα…Η σκηνοθεσία, καθώς και η υλική υποδομή της παραγωγής απαρτιζόμενη από τα σκηνικά, τα κοστούμια, τα ηχητικά εφέ, αλλά κυρίως από τη συχνή χρήση της κινηματογραφικής οθόνης, συνθέτουν ένα άρτιο καλλιτεχνικά αποτέλεσμα.

Ο Δ. Τάρλοου, με μαεστρία υφαίνει ένα αρμονικό σύνολο, ενώνοντας λειτουργικά όλα τα επιμέρους δρώμενα, διαθέτοντας στην παλέτα του έναν πολύ δυνατό θίασο. Η συγγενική του σχέση με τον συγγραφέα του μυθιστορήματος, φαίνεται να τον έχει εμπλέξει με έναν ιδιαίτερα βαθύ τρόπο στο ανέβασμα της «Χίμαιρας» που ξεπερνά το επίπεδο της παραγωγής, ή της σκηνοθεσίας. Το λιτό σκηνικό του εσωτερικού ενός συριανού αρχοντικού, ζωντανεύει από την Ε. Μανωλοπούλου, αποδίδοντας με επιτυχία την ατμόσφαιρα της κοινωνικής τάξης των εύπορών της εποχής. Παράλληλα, στο εξωτερικό τοπίο, η δράση συγκεντρώνεται στην εύστοχα δημιουργημένη καμπίνα του καπετάνιου του πλοίου «Χίμαιρα» που συνεχώς ταξιδεύει, ενώ τα ηχητικά εφέ της θάλασσας και των γλάρων μεταφέρουν τον θεατή αυτοστιγμεί στον αιγαιοπελαγίτικο αφρό. Συμπληρωματικά στα παραπάνω, λειτουργεί η χρήση της κινηματογραφικής οθόνης, η οποία ζωντανεύει την ατμόσφαιρα της εποχής του ’30 με έναν εκλεπτυσμένο αισθητικά τρόπο.

Τι μπορεί να πει κάποιος για την κατάθεση ψυχής όλων των ηθοποιών, αλλά κυρίως της Μαρίνας (Α. Αϊδίνη), η οποία αφοπλίζει το κοινό με την εκφραστική δεινότητα της; Εγκλωβισμένη στο στενό νησιωτικό οικογενειακό περιβάλλον κι έχοντας αφήσει πίσω τον πρότερο μυστηριώδη βίο της στη Νορμανδία, οδηγείται μέσα από μοναχικά μονοπάτια φωτισμένα από την επικινδυνότητα ενός ερωτικού τριγώνου, στην απόλυτη δυστυχία. Η κορύφωση της τραγικής μοίρας των αδικοχαμένων ναυτικών συγκεντρώνεται ενσαρκωμένη στο πρόσωπο της Αννεζιώς (Κ. Μανωλάκη), όπου η θάλασσα της στερεί όλα τα αγαπημένα της πρόσωπα. Ο διάχυτος κυνισμός που προέρχεται από μία ζωή μέσα στη μοναξιά και τη συναισθηματική ένδεια, δημιουργεί τηνΡείζαινα (Σ. Σμυρναίου) έναν χαρακτήρα με ατσάλινη ψυχική δύναμη, έτοιμο να αυτοκαταστραφεί, αλλά και να βοηθήσει ακόμη και αυτούς που ζημιώνουν τα παιδιά της!

Η παράσταση παίζεται με sold-out παραστάσεις για Τρίτη χρονιά και αναμένεται να κατέβει τον Ιανουάριο του 2017, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε όσους δεν την έχουν ακόμη δει (και όχι μόνο) να την απολαύσουν.

Μελισσάρη Μάρω

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.